Inclusiepact VIP-IT ondertekend

Werk
Geplaatst op: 23 mei 2023 Medewerker Oogvereniging ondertekent inclusiepact

De Oogvereniging heeft afgelopen vrijdag, samen met vijftien andere organisaties, een inclusiepact ondertekend. Gemeenschappelijk doel: meer mensen met een visuele beperking met een baan in de IT. Anneke Berkhout was namens de Oogvereniging aanwezig voor de ondertekening.

VIP-IT is een IT-omscholingsprogramma mét baangarantie voor mensen met een visuele beperking. Deze sector is daarvoor bij uitstek geschikt en de schreeuw om personeel is hier groot.

Binnen het project VIP-IT wordt het succesvolle omscholingsprogramma Make IT Work toegankelijk gemaakt voor mensen met een visuele beperking. 71% van hen heeft geen betaald werk terwijl ze dat wel willen. Zij lopen bij het vinden en behouden van werk tegen veel problemen aan, zoals ontoegankelijke assessments, ontoegankelijke werkplekken en ontoegankelijke software.

VIP-IT maakt aan al deze problemen een einde. Het gehele traject, van assessment tot matching met werkgevers is volledig toegankelijk gemaakt.

Meer informatie over VIP-IT? Klik dan hier.