Jubilerend Gospelkoor Vision uit Vriezenveen haalt ruim €350,- op voor de Oogvereniging

Provincie Overijssel
Geplaatst op: 15 november 2023 gosperkoor vision in de grote kerk

Eindelijk was het dan zover. Het benefietoptreden ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan van ons koor! We hadden met z’n allen lang gerepeteerd om zowel oude nummers als nummers uit het huidige repertoire te kunnen laten horen.

Door: Jeanet Kikkert

Onze voorzitster praatte de avond aan elkaar en vertelde bij alle nummers waarom we hiervoor hadden gekozen. Soms omdat er een leuke anekdote was, bijvoorbeeld dat het een lied was dat we in coronatijd met elkaar online hadden ingestudeerd. Ook vertelde ze over de goede doelen die door koorleden waren aangedragen. Naast de Oogvereniging waren dat de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting en de WensAmbulance. We zongen ruim 12 nummers, onder andere ‘Lean on Me’, ‘Meine Zeit’ en ‘Tienduizend redenen’.

Bij de uitgang werd er gecollecteerd voor de goede doelen. Ook kon er via een qr-code worden gedoneerd.

Omdat ik als koorlid twee goede doelen binnen de Oogvereniging heb aangedragen wordt het bedrag wat bestemd is voor de Oogvereniging gesplitst in deze twee doelen, namelijk de patiëntengroep Hoge Myopie en Oogcafé Vriezenveen. Bij deze beide doelen ben ik erg betrokken: als kernteamlid van de patiëntengroep Hoge Myopie en als oprichter van het Oogcafé in Vriezenveen.

Er kunnen nog nagekomen donaties binnenkomen, maar de voorlopige uitslag is dat we € 350,- hebben opgehaald voor de Oogvereniging!

Het jubileumconcert is via kerkomroep terug te luisteren.

Wil je ook geld inzamelen voor de Oogvereniging? Neem voor meer informatie contact op met de Ooglijn via 030-2945444 of ooglijn@oogvereniging.nl