Lancering campagne ‘Wij willen werken’

Werk
Geplaatst op: 21 september 2023 een van de campagneuitingen, er staat een vrouw op met de tekst 'iris heeft oog voor detail, waarom heeft niemand oog voor iris?

Het Bartiméus Fonds, de Oogvereniging en Visio Foundation bundelen hun krachten en lanceren op 18 september 2023 een gezamenlijke campagne. Het doel: de werkgelegenheid van mensen met een visuele beperking vergroten. Want ondanks de huidige krapte op de arbeidsmarkt wordt deze groep werknemers nog steeds over het hoofd gezien. De alarmerende statistieken vragen dringend om verandering.

Uit recente cijfers blijkt dat slechts 3 op de 10 mensen met een visuele beperking momenteel een betaalde baan heeft. De campagne ‘Wij willen werken’ heeft als hoofddoel om bewustzijn te creëren over deze ondervertegenwoordiging op de arbeidsmarkt en om concrete stappen te ondernemen om deze onrechtvaardigheid aan te pakken.

De campagne richt zich op meerdere doelen, met als hoogtepunt een petitie die via billboards en social media wordt gepromoot. Deze petitie roept het publiek op om hun steun te betuigen aan het recht op werk voor mensen met een visuele beperking.

Belangrijkste feiten en doelstellingen van de campagne:

• Bewustwording vergroten: over het gebrek aan werkgelegenheid voor mensen met een visuele beperking. Het publiek wordt aangemoedigd om de petitie te ondertekenen en de boodschap te verspreiden.
  • Petitie voor verandering: de organisaties achter de campagne zullen de handtekeningen aanbieden aan MKB Nederland om een constructief gesprek te starten over het creëren van gelijke kansen voor mensen met een visuele beperking op de arbeidsmarkt.
  • Samenwerking en partnerschap: een oproep aan werkgevers, maatschappelijke organisaties en de overheid om samen te werken aan inclusieve werkplekken en passende ondersteuning voor mensen met een visuele beperking.
  • Oproep tot actie: de campagne moedigt werkgevers aan om de voordelen van diversiteit en inclusie te omarmen en mensen met een visuele beperking kansen te bieden om hun potentieel te benutten.

Joeke van der Mei, directeur van het Bartiméus Fonds: “Het is onacceptabel dat mensen die blind of slechtziend zijn nog zo vaak worden buitengesloten van de arbeidsmarkt.”

Luuk-Jan Boon, directeur van de Oogvereniging: “Het is onze gezamenlijke verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat iedereen, ongeacht een beperking, de kans krijgt om te werken en bij te dragen aan de maatschappij.”

Voor meer informatie en voor het ondertekenen van de petitie, ga naar www.wijwillenwerken.nl!

campagne uiting met de tekst ik wil werken maar ik krijg geen kans

Een van de verschillende campagne uitingen lijkt op een letterkaart van de optometrist