Lintjesregen in de Oogvereniging

Geplaatst op: 29 april 2021

Ina Helderman

Meer dan 55 jaar heeft Ina Helderman vrijwilligerswerk gedaan voor de kerk, voor de Oogvereniging en voor de NCB (Nederlandse Christelijke Blinden- en Slechtziendenbond). Ze heeft zich ingezet voor Oogvereniging Flevoland en Oogvereniging OOR&OOG. Ook is ze een van de vaste gezichten in onze stands op beurzen zoals de 50PlusBeurs en de ZieZo-beurs. Ze heeft een actieve rol gespeeld als ambassadeur, onder andere tijdens de campagne Ongehoord & Ongezien gericht op gemeentes.

Jos Engelman

Het vrijwilligerswerk van Jos Engelman was zeer veelzijdig. Hij is voorzitter geweest van Oogvereniging Drenthe. Daarnaast is hij lange tijd dirigent van de Cantorij van de Duif voor en door mensen met een verstandelijke beperking. Ook heeft hij veel gedaan voor het Rode Kruis en voor de kerk.

Herman Evers

Toegankelijkheid van openbare ruimte en gebouwen voor mensen met een (visuele) beperking: dat is waar Herman Evers zich jarenlang voor heeft ingezet. Vanuit zijn bouwkundige achtergrond deed hij advieswerk onder andere als vrijwilliger bij de Oogvereniging en voor Koninklijke Visio. Hij is benoemd tot ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Martin Both

Naast hoofdredacteur van Omroep Ede is Martin Both bestuurslid geweest van de (voorganger van) Oogvereniging Geleidehondgebruikers. Daarnaast heeft hij als vrijwilliger de techniek gedaan voor het afdelingsblad van (destijds) Oogvereniging Arnhem/Nijmegen en voor de nieuwsvoorziening in woonzorgcentrum Het Schild in Wolfheze.

Irmy Vos

Irmy Vos zette zich onder andere in voor het verzamelen van een geldbedrag voor onderzoek naar haar eigen oogaandoening LOA/LHON. Ook was zij de drijvende kracht achter het Toegankelijkheidsteam Laren, waarvoor zij de titel van ‘Laarder van het Jaar’ ontving van de gemeente Laren.

Ger Boogmans

Meneer Boogmans werd vereerd met een lintje voor zijn jarenlange inzet als voorzitter van de Speel- en Recreatievereniging Blijhof in Leusden. Door zijn inzet in de commissie Bouw en Onderhoud werd de bouw van de speeltuin mogelijk. Ook was de heer Boogmans betrokken bij de toneelvereniging en Cliëntenparticipatie Leusden. Meer recentelijk zette de heer Boogmans zich in voor de ANBO Steenwijkerland.

Allemaal van harte gefeliciteerd!