Manifest aangeboden aan de overheid

Provincie Zuid-Holland
Geplaatst op: 9 mei 2023 twee personen uit de achterban van de oogvereniging tonen een bord met het manifest erop

Vandaag heeft een aantal koepelorganisaties, waar de Oogvereniging onderdeel van uitmaakt, een manifest aangeboden in Den Haag. Hierin wordt opgeroepen meer geld vrij te maken voor patiënten-, cliënten- en gehandicaptenorganisaties. Op de totale VWS-begroting van 100 miljard euro, staat momenteel 70 miljoen begroot voor dergelijke organisaties. Dit is iets minder dan één duizendste van het totaal. Voor een volwaardige stem van patiënten, cliënten en hun naasten is het echter onmisbaar.

De Oogvereniging heeft meegewerkt en geschreven aan het manifest en vind het goed dat dit signaal is afgedragen. Hopelijk zal dit zijn vruchten afwerpen. Hieronder vind je het volledige manifest en daarin alle betrokken partijen welke hieraan hebben meegewerkt.

Download hier het manifest