Nieuw magazine over toegankelijkheid in musea

Voorlichting
Geplaatst op: 16 mei 2023 twee vrouwen tonen het nieuwe magazine IN:museum

Vandaag is het tijdschrift IN:museum gelanceerd. Een nieuw, vierdelig magazine wat musea handvatten geeft om inclusiever en toegankelijker te exposeren. Denk hierbij aan ervaringen, praktische tips en inspiratie. Op bovenstaande foto onthullen de Oogvereniging en Accessibility de cover.

In het eerste nummer staat de beleving van de expositie centraal. Hoe creëer je een toegankelijke expositie? Met verhalen over onder andere het NEMO Science Museum, Van Gogh Museum en Kasteel Helmond. In iedere editie komen inzichten van de bezoeker, museummedewerker en de toegankelijkheidsadviseur aan bod. Er wordt gekeken naar hoe je sociale, fysieke en digitale toegankelijkheid integraal kunt aanpakken. In de volgende nummers gaat het over gastvrijheid (najaar 2023), facilitaire diensten (winter 2023) en externe communicatie (voorjaar 2024).

Accessibility (onderdeel van Bartiméus) brengt dit magazine naar buiten, samen met onder andere de Museumvereniging en de verschillende aangesloten organisaties van Kennis over Zien. De Oogvereniging heeft dus ook inhoudelijk bijgedragen aan het magazine.

cover van het magazine IN:museum

Eén of meerdere exemplaren ontvangen?

Geïnteresseerden kunnen een exemplaar aanvragen bij Accessibility via 030-2398270 of stuur een mail naar info@accessibility.nl.