Nieuwe miniblog: De koelkast gaat ‘op vakantie’

Blikopener
Geplaatst op: 22 juni 2020

Enkele jaren geleden heb ik mijn oude keuken de deur uit gedaan. Het fornuis maakte plaats voor een inductiekookplaat. De oven ging online en werd met Wifi verbonden. Ook kwam de droom van mijn vrouw uit, een joekel van een Amerikaanse koelkast met ijsblokjesmaker en minibar. De koelkast kwam vlakbij de keukendeur te staan, waardoor hij altijd binnen handbereik was.

Zo’n grote koelkast is een goed oriëntatiepunt in de keuken, maar het heeft ook zo z’n nadeel: het touchscreen. Vaak kom ik met mijn arm tegen de koelkast aan en dan raak ik per ongeluk het tochscreen aan. Dan gaat de koelkast spontaan ‘op vakantie’… (springt de koelkast op de zuinige ‘vakantie-modus’). Volgende keer toch maar een koelkast met spraak?

Deel uw ervaring in een miniblog!

Veel lezers herkennen zich in de situaties van anderen. Daarom hebben we de miniblog in het leven geroepen: een kort persoonlijk verhaal van maximaal 120 woorden waarin een grappige, ontroerende of verrassende situatie rondom het leven met minder zicht wordt beschreven.

Doet u ook mee? Mail uw miniblog naar communicatie@oogvereniging.nl. Dit mag anoniem, maar hoeft niet. De redactie behoudt het recht om verhalen in te korten of niet te plaatsen.