Nieuwe miniblog: Gezond

Blikopener
Geplaatst op: 15 april 2021

Samen met mijn geleidehond Ben ga ik met de bus naar de stad. We doen een paar boodschappen in de supermarkt en lopen daarna naar het UMCG. Ben loodst mij feilloos naar de polikliniek waar ik word verwacht. Hij is hier twee jaar geleden voor het laatst geweest, maar hij kent de weg nog. De afspraak gaat goed, maar het valt me op dat er in het ziekenhuis geen aanpassingen zijn voor blinden en slechtzienden. ‘Fijn’ dat er geen rekening met ons gehouden wordt. Door al dat lopen met de geleidehond zijn wij blijkbaar zo gezond dat ziekenhuizen ons niet verwachten als patiënt! Mijn dag is weer goed!

Deel uw ervaring in een miniblog!

Veel lezers herkennen zich in de situaties van anderen. Daarom hebben we de miniblog in het leven geroepen: een kort persoonlijk verhaal van maximaal 120 woorden waarin een grappige, ontroerende of verrassende situatie rondom het leven met minder zicht wordt beschreven.

Doet u ook mee? Mail uw miniblog naar communicatie@oogvereniging.nl. Dit mag anoniem, maar hoeft niet. De redactie behoudt het recht om verhalen in te korten of niet te plaatsen.