Nieuwe website Oogvereniging

Geplaatst op: 29 juni 2015

Met welke vraag bezoekt u de website van de Oogvereniging? Uw gedrag op onze website is leidend. Dit heeft ons ertoe gebracht de website volledig opnieuw in te richten.

Informatie waarnaar het meest gezocht wordt, krijgt alle aandacht. Andere items krijgen een nieuwe plek of een andere vorm.

Wat is er veranderd?

• Een nieuwe indeling. De hoofdcategorieën zijn: Oogaandoeningen, Leven & werken en Vereniging.
  • Een nieuwe Mijn Oogvereniging. Hier is alle informatie die bestemd is voor leden verzameld.
  • Een sterk verbeterde zoekfunctie.
  • Een nieuw uiterlijk. Een ander lettertype en nieuwe kleuren.
  • … en nog veel meer.

Bent u lid? Dan ontvangt u binnenkort een e-mail met uw gebruikersnaam voor Mijn Oogvereniging.

Hoe is deze website tot stand gekomen?

Dat er behoefte was aan een vernieuwde website, bleek uit vele gesprekken met bezoekers, leden en niet-leden. Het gedrag en statistieken van websitebezoekers zijn uitgebreid geanalyseerd.

Bij de ontwikkeling van de nieuwe website zijn vele actieve leden van de Oogvereniging betrokken, onder wie ook het testteam. Vele mensen, met en zonder visuele beperking, hebben de demoversie van de website een maand voor livegang getest.

De digitale toegankelijkheid wordt in augustus getoetst door Stichting Accessibility. Het doel is te voldoen aan de eisen voor het Waarmerk Drempelvrij.nl WCAG 2.0 niveau AA, net als de vorige website van de Oogvereniging.

Meer weten of reageren?

Lees meer over deze website. Uw reactie is van harte welkom via info@oogvereniging.nl.