Van dans tot DNA tijdens online Oogcongres 2021

Geplaatst op: 6 september 2021

“Een oogaandoening heeft invloed op álle aspecten van het leven. Tijdens het online Oogcongres laten we deskundigen hierover aan het woord”, vertelt Anneke Jansen, adviseur Oogzorg bij de Oogvereniging. “Naast sessies over medische onderwerpen, gaan we het ook hebben over andere zaken zoals domotica. Hoe kun je huishoudelijke apparatuur voor je laten werken? We krijgen zelfs een demonstratie over dat je ook met minder zicht kunt blijven genieten van ballet.”

Programma

Op het programma staat verder een webinar over artificial intelligence in de oogheelkunde met dr. Michael Abramoff, University of Iowa (VS) (Nederlandstalig). Op 4 oktober – Wereld Dierendag – praat oogarts Tjeerd de Faber (Het Oogziekenhuis Rotterdam) over zijn ervaringen als oogarts in Diergaarde Blijdorp en over de invloed van een gezonde leefstijl op onze ogen.

Zorg op afstand!?

Op maandagavond 8 november wordt de serie webinars afgesloten met een rondetafelgesprek van deskundigen en patiënten over zorg op afstand. In coronatijd is het vaak een noodgreep geweest om op een afstand mensen te begeleiden. Uit onderzoek blijkt dat dit in sommige gevallen prima kan, maar er kleven ook risico’s aan.

Over de Oogvereniging

Het online Oogcongres 2021 wordt georganiseerd door de Oogvereniging. De Oogvereniging is de belangenorganisatie voor alle mensen met een oogaandoening in Nederland. Betrouwbare informatie, belangenbehartiging en informatieve en gezellige activiteiten zijn de speerpunten van de Oogvereniging.