Oogcafé Delft groeit uit zijn jasje

Openbaar vervoer
Provincie Zuid-Holland
Geplaatst op: 1 mei 2023 Peter Waalboer, mobiliteitsvrijwilliger Oogvereniging

Het oogcafé Delft was op 6 mei voor het eerst op een andere locatie, De Vleugel. Op onze oude locatie bij Taste waren we uit ons jasje gegroeid. Er was grote belangstelling, want er waren maar liefst 23 mensen aanwezig, waaronder weer een aantal nieuwe bezoekers.

We zijn begonnen met een heerlijke lunch, verzorgd door Astrid en Marijke. Ook aanwezig waren Peter Waalboer en zijn vriendin Susan. Beide zijn volledig blind. Peter gaf een presentatie over alle mogelijkheden die het openbaar vervoer biedt voor mensen met een visuele beperking. Het ging onder andere over betalen in het openbaar vervoer. Dit kan in het nieuwe systeem met je pinpas, een QR-code, je smartphone of smartwatch en met een GPS-systeem. Momenteel wordt er ngo hard gewerkt aan de systemen. Een zeer interessante lezing en er waren veel vragen die goed beantwoord werden. In de pauze lekker onder het genot van een muffin en een kop koffie of thee, bij kunnen kletsen. Al met al een heel fijn oogcafé met nieuwe en oude deelnemers op een prettige locatie.