Oogvereniging aanwezig op congres Toekomst van het Betalingsverkeer

Betalingsverkeer
Geplaatst op: 4 april 2022

Doordat steeds meer diensten digitaal worden aangeboden, kantoren sluiten en het aantal betaalautomaten afneemt, hebben mensen soms moeite om zelfstandig te blijven afrekenen en bankieren. Joost Rongen en Rik Wouters (op de foto) hebben aan de hand van een presentatie en live praktijkvoorbeelden de noodzaak voor toegankelijke digitale diensten op het congres voor het voetlicht gebracht.

Joost: “Onze praktijkvoorbeelden gaven een duidelijk beeld van waar het voor blinden en slechtzienden nog niet goed gaat, zoals een factuur in pdf die slechts gedeeltelijk toegankelijk is.”

Joost Rongen vertegenwoordigt de Oogvereniging als lid van de Werkgroep Toegankelijk Betalingsverkeer van de Betaalvereniging. Als lid van deze werkgroep mocht de Oogvereniging deze presentatie verzorgen tijdens het congres voor professionals in de financiële sector.

Joost: “Rik en ik vonden het fijn om namens de Oogvereniging bij te dragen aan de bewustwording bij beslissers in de financiële wereld. We mogen terugkijken op een geslaagde ontmoeting met de sector!”