Oproep: Help mee zichtbaarheid genereren voor de witte stok in 2024

Voor vrijwilligers
Geplaatst op: 22 april 2024 witte stok navigeert persoon over stoep

Vind jij bewustwording voor gebruikers van de witte stok belangrijk? Wil jij dat mensen rekening houden met mensen die slechtziend of blind zijn? De Oogvereniging is op zoek naar vrijwilligers die willen helpen om meer mensen te informeren over het gebruik van de witte stok.

Dag van de Witte Stok

Jaarlijks vindt op 15 oktober de Dag van de Witte Stok plaats. Dan gaan mensen met een taststok de straat op om aandacht te vragen voor het gebruik van de taststok in de openbare ruimte. De toegankelijkheid en bereikbaarheid van voorzieningen is daarbij belangrijk. Dit jaar is het thema: ‘Op pad met de witte stok, geef ons de ruimte!’. Naast bewustwording is het ook een uitstekende gelegenheid om de Oogvereniging nog zichtbaarder te maken.

Oproep voor vrijwilligers

Op de Dag van de Witte Stok organiseren we acties door heel Nederland. Van wandelingen met lokale politici tot parcoursen voor voorbijgangers op straat, deze activiteiten dragen bij aan het bewustzijn van de maatschappij. Jij kunt daarbij helpen door zelf een activiteit in jouw regio te organiseren. Ook zoeken we vrijwilligers voor een landelijke werkgroep, die inhoud en vorm geeft aan de Dag van de Witte Stok.

Meld je nu aan!

Wil jij meehelpen om een succes te maken van de Dag van de Witte Stok? Door in jouw regio activiteiten te coördineren of deel te nemen aan de werkgroep? Meld dan je interesse bij Ton van Weerdenburg (projectleider mobiliteit bij de Oogvereniging) via ton.vanweerdenburg@oogvereniging.nl.