Resultaten campagne Oogvereniging eerste kwartaal 2023

Geplaatst op: 23 mei 2023 Vrouw met twee kinderen

In het eerste kwartaal heeft er een campagne gelopen om de naamsbekendheid van de Oogvereniging te vergroten. En om zichtbaar te maken wat er nog moet gebeuren om Nederland inclusief te maken voor mensen met een oogaandoening.

Social media

De campagne bestond onder andere uit een online campagne op Facebook en Instagram. De online campagne was gericht op het algemeen publiek. Hiermee hebben we 338.945 mensen bereikt, grotendeels via Facebook. Hiervan hebben 24.671 mensen onze website bezocht. De pagina over oogziektes werd het meest bezocht: 15.264 keer.

Vrijwilligers praten met beleidsmakers

Daarnaast hebben actieve vrijwilligers van vier ledengroepen nieuwe contacten gelegd met beleidsmakers. Zij spraken met name over mobiliteit, (digitale) toegankelijkheid en het geven van voorlichting. Ter ondersteuning aan hun verhaal hadden zij een infographic met kerncijfers over de toegankelijkheid van Nederland.

Wil je meer weten over deze campagne? De volledige evaluatie kun je opvragen bij astrid.pieterse@oogvereniging.nl