Sport Unlimited

Geplaatst op: 26 oktober 2021

Na ervaring te hebben opgedaan met gym/bewegen voor mensen met een verstandelijke beperking (Special Gym), recentelijk gevolgd door sport/bewegen voor mensen met een fysieke beperking (Gym Extra), wil Vek-Wik haar lesprogramma nu graag uitbreiden met sport/bewegen voor mensen met een visuele beperking (Sport Unlimited).
Dit kan natuurlijk alleen bij voldoende animo, een kleine groep is al voldoende.

Volgens Vek-Wik:

Iedereen sport op eigen tempo en niveau. Vanuit een basis van plezier en zelfvertrouwen wordt gewerkt aan het verbeteren van de motoriek en het uitbreiden van bewegingspatronen. Iedere deelnemer is uniek en krijgt de aandacht en tijd die nodig zijn om binnen de groep te aarden.

De les bestaat uit bewegen, fitness en spelvormen. Naast het belang van bewegen staat vooral plezier centraal. De lessen staan onder leiding van deskundige en enthousiaste lesgevers en zijn bedoeld voor alle leeftijden.

Het is de bedoeling dat in januari 2022 wordt gestart. Zo mogelijk nog eerder. De lessen vinden plaats elke woensdag van 16.00 tot 17.00 in de gymzaal van wijkcentrum De Bonte Veer, Wielewaal 1 te Enkhuizen.

De gymzaal is op de eerste verdieping en uitstekend bereikbaar met een lift. Direct bij het wijkcentrum is voldoende parkeergelegenheid.

Uniek is de samenwerking met het wijkcentrum. Hier kan de begeleider van de sporter desgewenst een kopje koffie/thee/frisdrankje nuttigen tijdens de les en kan de sporter na de les even gezellig nazitten.

Welwonen Enkhuizen neemt eventueel gewenst vervoer van en naar het NS-station Enkhuizen voor haar rekening.

Interesse? Aanmelden? Of vragen?

Neem dan contact op met Hans de Vries, voorzitter van gymvereniging Vek-Wik voorzitter@vekwik.nl/ 06-83205270.