Sporten met een visuele beperking in Enkhuizen

Geplaatst op: 31 januari 2023 Sporten met een visuele beperking

In Enkhuizen wordt nu bijna een jaar sporten voor mensen met een visuele beperking aangeboden (Sport Unlimited). Een prima initiatief en groot succes.

Elke woensdagmiddag van 15.45 tot 16.45 uur sporten mensen met een visuele beperking met elkaar in de gymzaal van wijkcentrum De Bonte Veer, Wielewaal 1 te Enkhuizen.

Inwoners uit geheel West-Friesland (maar uiteraard ook vanuit buiten deze regio) zijn van harte welkom! Alle leeftijden kunnen zich opgeven.

Patricia uit Enkhuizen en Sandra uit Hoorn (zie foto) zijn vanaf het begin lid. “Prima sfeertje tijdens de lessen en lekker actief sporten/bewegen. Heel fijn dat ook wij ons lekker kunnen uitleven in een sportzaal en in verenigingsverband. We komen altijd weer voldaan en blij thuis van een heel leuke les. Kom ook eens kijken of doe lekker met ons mee”. aldus beide dames.

Er kan op eigen niveau worden gesport. Het sporten is niet op prestatie gericht, maar op in beweging komen/blijven. Minstens net zo belangrijk zijn de sociale contacten die hier worden opgedaan.

Balgooien, basketbal, hockey, kegelen, boksen, krachtoefeningen, oefeningen met hoepels, oefeningen in de ringen, etc. Dikwijls komen de sporters ook zelf met ideeën welke nieuwe oefeningen of spellen ze willen doen.

De eerste twee lessen zijn proeflessen en zijn gratis.

Voor nadere informatie: Hans de Vries /  sportmetbeperking@vekwik.nl / 06 – 83 20 52 70. Zie ook: www.vekwik.nl