Terugblik ledenraad 24 juni 2023

Ledenraad
Vereniging
Voor vrijwilligers
Geplaatst op: 6 juli 2023 nieuwe bestuursleden Rob van der Linden en Dorien Staal

Op zaterdag 24 juni vond het voorjaarsoverleg van de ledenraad plaats in Utrecht. De ledenraad is de vertegenwoordiging van de leden en overlegt twee keer per jaar met het bestuur en de directeur. In het kort geven we de belangrijkste bespreekpunten weer. Het volledige verslag kan worden opgevraagd bij het verenigingsbureau.

lex hendriksen ontvangt zijn afscheidscadeau

Vertrekkend bestuurslid Lex Hendriksen ontvangt een afscheidscadeau na 9 jaar trouwe dienst als secretaris

jan plak ontvangst zijn afscheidscadeau

Uiteraard was er ook zo’n cadeau voor Jan Plak, die ook na 9 jaar als algemeen bestuurslid vertrekt

Dorien Staal introduceert zichzelf met een microfoon in haar hand

Nieuw bestuurslid Dorien Staal stelt zichzelf voor

Ook Rob van der Linden wordt geïntroduceerd als nieuw bestuurslid

Wijzigingen ledenraad, commissies en bestuur

Robert Jan Jonker is officieel toegetreden tot de ledenraad. De agendacommissie werd ingesteld met als leden Rik Wouters (voorzitter), Arend Schoonvelde en Hubert de Vos. De financiële commissie werd aangevuld met twee ledenraadsleden en bestaat uit: Anita Beenen (voorzitter), Robert Jan Jonker, Fred Ritskes en Henk Teeuwisse (financieel expert).

Daarnaast traden na negen jaar Lex Hendriksen en Jan Plak af als bestuurslid. Dorien Staal en Rob van der Linden werden door de ledenraad benoemd als nieuwe bestuursleden.

Verkiezingen 2024

Met nog minder dan een jaar voor de boeg werden de procedures en profielen hieromtrent vastgesteld. Vanuit de ledengroepen zullen Geert de Breucker (Groningen) en Germaine Vermeulen (LOA) deelnemen aan de verkiezingscommissie.

Jaarverslag en jaarrekening

Het jaarverslag en de jaarrekening werden vastgesteld.

Verder aan de orde

Verder kwamen onderstaande punten nog aan de orde:

• tussentijdse evaluatie van de strategie 2021-2025 komt in november op de agenda;
  • het vrijwilligersbeleid en de interne communicatie;
  • verzoek om leden te betrekken bij de standpunten van de vereniging;
  • update over personeelswisselingen bij het verenigingsbureau;
  • update over externe samenwerking.

Wil je meer weten over de ledenraad? Kijk dan op de pagina van de ledenraad.

Door: Rik Wouters/Anita Benen