Terugblik lustrumviering patiëntengroep Hoge Myopie

Bijziendheid
Hoge myopie
Provincie Utrecht
Geplaatst op: 21 februari 2024 groepsfoto van het kernteam van oogvereniging hoge myopie voor een beamerscherm

Zaterdag 10 februari was het zover, we hebben na een maandenlange voorbereiding echt een fantastische middag beleefd bij JOINN in Houten.Nadat de slingers en ballonnen waren opgehangen om het nóg feestelijker te maken, druppelden al vrij snel de eerste gasten binnen.

Door: Sonja Smeekes

Sfeer zat er snel in

Het werd in no-time een kakelspektakel, en dat bedoel ik positief! Enkelen kenden elkaar van de Facebook groep Hoge Myopie, bijeenkomsten, Oogdagen en congressen. Maar er waren ook veel onbekenden die direct met elkaar aan de praat raakten. Ook 3 koppels helemaal uit België vonden deze bijeenkomst dubbel en dwars de moeite waard om naar Houten te reizen.

Programma

Het programma begon met een welkomstwoord door Sonja Smeekes, gevolgd door een korte toespraak van Luuk-Jan Boon, directeur van de Oogvereniging. Vervolgens werden we beloond met een terug- en vooruitblik door Gerlof du Bois, voorzitter Oogvereniging Hoge Myopie. Gerlof wist dit op een leuke wijze te presenteren, de stemming zat er al goed in.

Felle strijd tijdens de pubquiz

Door met de pubquiz gemaakt en gepresenteerd door Marjolein Mulder. Er werden groepjes gevormd onder leiding van de vijf (kern)teamcaptains, dit bleek weer een mooie manier om mensen met elkaar in contact te brengen.

Er werd hard gestreden om de eerste plaats, ik geloof dat prof. dr Caroline Klaver het fanatiekste was. Dat vonden we toch bijzonder, dat zij en Hozan Zebari (Optometrist en PhD candidate) dit met ons wilde vieren. Beide spraken zelfs hun waardering uit voor de samenwerking met onze patiëntengroep.

Tijd om te kletsen

Toen werd het tijd voor waar iedereen het meeste naar uitkeek: bijpraten en ervaringen uitwisselen. Het was een geweldige bijeenkomst die heel erg gewaardeerd werd en waarvan velen hopen op een vervolg! En zeker niet pas over vijf jaar…

Tot een volgende keer!

Op de hoogte blijven?

Ben jij al lid van Oogvereniging Hoge Myopie?

Ledengroep bekijken