Op naar toegankelijke stationspleinen in Almelo en Enschede

Geplaatst op: 22 april 2021

De Oogvereniging is gestart met het project “Alle stationspleinen toegankelijk”. Het is de bedoeling dat gemeenten de stationspleinen toegankelijk maken. Per provincie zijn twee stationspleinen gekozen waarmee vrijwilligers aan de slag gaan.

In Overijssel zijn dit de stationspleinen bij de stations van Enschede en Almelo. Vrijwilligers die hiermee aan de slag gaan zijn in Enschede: Marije Averdijk-Varenbrink en Marc Oortman, en in Almelo: Bianca Stokkingreef, Annet Schuurs en Anita Beenen. Zij gaan proberen de gemeentes Enschede en Almelo over de streep te trekken om de stationspleinen toegankelijk te maken.

In heel Nederland gebeurt dit bij 25 stationspleinen. De vrijwilligers die hierbij betrokken zijn, krijgen hierbij ondersteuning van het verenigingsbureau.

Doel is dat de Oogvereniging eind 2021 betrokken is bij 20 tot 25 gemeentelijke projecten gericht op het toegankelijk maken van een stationsplein.

Dit project is mogelijk dankzij de toegekende subsidie en het samenwerkingsprogramma Toegankelijke Openbare Ruimte van het Bartiméus Fonds en Oogvereniging.

Heb je vragen of opmerkingen over een stationsplein bij jou in de buurt of wil je ook aan de slag met de toegankelijkheid daarvan, neem dan contact op met Marc Oortman of Anita Beenen via het emailadres van de Oogvereniging Overijssel Overijssel@oogvereniging.nl of telefonisch via: 06-29547998.