Vacature Communicatiemanager

Geplaatst op: 16 januari 2023 Vrouw met lachend gezicht achter laptop

Vanwege het vertrek van de huidige collega zijn we op zoek naar een Communicatiemanager (32-36 uur per week).

Wat ga je doen?

Als Communicatiemanager bepaal je de communicatiestrategie en voert die ook uit, samen met het team op kantoor en onze vrijwilligers. De Oogvereniging zoekt een collega die de handen uit de mouwen steekt en daarnaast ook aanstuurt.

Je taken:

• Je maakt, schrijft en verzendt de landelijke nieuwsbrief.
  • Je beheert de website (contentmanagement en -creatie).
  • Je zet het communicatiebeleid uit en bewaakt de lijnen.
  • Je stuurt 2-3 teamleden binnen het communicatieteam aan.
  • Je stemt af met de hoofdredacteur van magazine OOG en neemt deel aan redactievergaderingen.
  • Je verzorgt de communicatie rond evenementen en beurzen.
  • Je bent duidelijk zichtbaar en toegankelijk als aanspreekpunt voor vrijwilligers en collega’s bij communicatievraagstukken.
  • Je onderhoudt contacten met journalisten en schrijft persberichten.
  • Je beheert de socialmediakanalen van de Oogvereniging en richt je op het verbreden van het bereik.

Wie zoeken wij?

• Je hebt een afgeronde opleiding (minimaal HBO-niveau) op het vlak van communicatie en minimaal 5 jaar werkervaring.
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend. Je bent zowel schriftelijk als mondeling sterk communicatief op alle niveaus.
  • Je bent in staat om nauwkeurig en onder tijdsdruk te werken.
  • Je hebt een brede interesse en weet je nieuwe kennis snel eigen te maken.
  • Je hebt ideeën over hoe een organisatie als de Oogvereniging zich nog sterker kan profileren.
  • Je hebt affiniteit met mensen met een oogaandoening.
  • Heb je medische kennis over oogaandoeningen, dan is dat een pre.

Wij bieden:

Een boeiende functie in een dynamische omgeving met een informele werksfeer. Je werkt nauw samen met vrijwilligers en collega’s van de Oogvereniging. Informatie over de Oogvereniging is te vinden op oogvereniging.nl/wie-we-zijn.

Ons kantoor bevindt zich in Utrecht. Deels thuiswerken behoort tot de mogelijkheden. Het gaat in eerste instantie om een tijdelijk dienstverband voor een jaar met de mogelijkheid van een vast dienstverband daarna. Salariëring volgens salarisschaal 10 van de CAO Sociaal werk (€ 3285 – € 4927,-).

Interesse?

Mail je sollicitatiebrief en cv vóór 25 januari 2023 naar info@oogvereniging.nl o.v.v. Vacature Communicatiemanager t.a.v. Luuk-Jan Boon, directeur Oogvereniging.

Vragen? Neem contact op met Karlijn de Winter: 030-2006306.