Van en naar de treinen, gentherapie en meer in de nieuwe OOG

Vereniging
Geplaatst op: 3 december 2020

Van en naar de treinen

Wie een visuele beperking heeft en eenmaal op het station is, krijgt allerlei mogelijkheden aangereikt om veilig bij de trein te komen. Maar… je moet ook nog bij het station komen. En op de plek van bestemming verder reizen. Daar zijn nog de nodige hordes te nemen.

Gentherapie

Het klinkt als hocuspocus: met gentherapie een defect repareren zodat een oogaandoening niet verder achteruit gaat. Het kan inmiddels op beperkte schaal.
Een inkijkje in de wereld van gentherapie en wat er mogelijk nog in het verschiet ligt.

Goed gesprek

Wie net een diagnose krijgt dat zijn of haar zicht binnen een bepaalde tijd (ernstig) achteruit gaat, schrikt waarschijnlijk. Een aanbod om eens een goed
gesprek te hebben over de gevolgen hiervan ontbreekt nu. Wat kan het mensen bieden?

Glaucoom.info

Bent u aangesloten bij Oogvereniging Glaucoom? Dan krijgt u naast OOG ook Glaucoom.info 2020, een thema-uitgave met antwoord op 100 vragen over glaucoom.

Ook ontvangen?

Wilt u OOG en/of Glaucoom.info 2020 ook ontvangen? Word dan lid van de Oogvereniging.