Succesvolle Global Usher Awareness Day op 16 september

Ushersyndroom
Geplaatst op: 1 november 2023 zo'n 50 mensen lachend op de foto op de usher awareness day

Dit jaar op Global Usher Awareness Day organiseerden wij (Niels, Joelle, Karen, Martine en Collin) samen met Nederland wandelt voor Usher en Stichting Ushersyndroom een feestelijke dag in het spoorwegmuseum.

een man met een kind op zijn schouder luistert met een koptelefoon op naar muziek van de silent disco

Gezellige drukte in het Spoorwegmuseum

Jessie Hendricks vertelde over haar onderzoek naar slaapproblemen bij mensen met Ushersyndroom. Machteld Cossee en Joelle Engel vertelden over hun bijdrage aan het project, Sporten als je slecht ziet én slecht hoort en we kregen een minicursus gebaren.

Ondertussen vulde de zaal zich met wandelaars die vanuit heel Nederland naar Utrecht waren gewandeld en samen een voorlopig(!) bedrag van €224.000,- bij elkaar liepen! Dit geld wordt gebruikt voor onderzoek naar Usher en de verbetering van de situatie voor patiënten met het Ushersyndroom. Diverse onderzoekers vertelden wat er tot nu toe met eerder opgehaalde bedragen is gebeurd en dat waren hoopvolle berichten.

Het was een prachtige dag en die werd afgesloten met een swingende silent disco van DJ Rijsterbij. Deze editie gemist? Zaterdag 21 September 2024 is er weer een Global Usher Awareness Day!