VIP-IT zoekt deelnemers die in de IT willen werken

Werk
Geplaatst op: 1 juni 2023 vier IT-medewerkers achter computer

Recentelijk heeft de Oogvereniging, samen met zo’n 15 andere organisaties, het inclusiepact VIP-IT ondertekend. Het traject VIP-IT is speciaal ontwikkeld om meer mensen met een visuele beperking een baan in de IT te bezorgen. Ook denkt het mee om opleiders toegankelijker te maken voor deze doelgroep.

Het zal je niet ontgaan zijn dat de krapte op de IT-arbeidsmarkt groot is. Mensen met een visuele beperking willen graag aan de slag blijven en dat maakt VIP-IT een mooie kans. De Oogvereniging vindt het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen uit onze achterban aan het werk kunnen blijven en ziet dit traject dan ook als zeer nuttig en interessant. Voor werkgevers is het een kans om nieuw IT-talent aan zich te binden en te laten zien hoe belangrijk het is om ook mensen met een beperking aan het werk te laten.

Er zijn nog plaatsen vrij om mee te doen aan het traject. Ambieer jij (of iemand die je kent) een carrière in de IT en is dit echt wat voor jou? Kijk dan eens op de website van VIP-IT en meld je aan! Aanmelden doe je door een e-mail te sturen naar info@vip-it.nl, of ontdek eerst meer via de website van VIP-IT.

16 vertegenwoordigers van instanties naast het ondertekende inclusiepact

Foto: De ondertekening van het inclusiepact door alle betrokken organisaties.