Vooraankondiging informatiebijeenkomst digitale navigatie

Geplaatst op: 15 december 2021

De online bijeenkomst zal in januari of februari plaatsvinden. We werken met Microsoft Teams. De definitieve datum maken we nog bekend.

Op het programma staan in ieder geval de volgende onderwerpen:

Welke systemen zijn er?

Op dit moment wordt onderzoek gedaan naar met een drietal systemen. Tijdens de bijeenkomst geven we een toelichting op deze systemen: wat kan je er meedoen en wat zijn de verschillen tussen de systemen.

Zelf uitproberen

In 2021 zijn twee systemen op locatie getest. Het plan is dat in 2022 de systemen op meer plekken in Nederland worden aangelegd. Een grotere groep slechtziende en blinde reizigers kunnen dan met de mobiele telefoon een of meer systemen uitproberen. Tijdens de bijeenkomst vertellen we het laatste nieuws hierover.

Input verzamelen.

Maar we gaan niet alleen vertellen wat er is, maar horen ook graag van je wat je van een systeem verwacht of wat volgens jou aandachtspunten zijn. Met deze punten kunnen we dan richtlijnen opzetten om de systemen goed te laten aansluiten aan de wensen van de gebruikers.

Meedenkgroep digitale navigatie

De Oogvereniging gaat een meedenkgroep digitale navigatie oprichten bestaande uit 6 ervaringsdeskundigen. De leden van de meedenkgroep ondersteunen de vertegenwoordigers van de Oogvereniging. Ook word je als eerste gevraagd om mee te werken aan testen van de verschillende navigatiesystemen.

Geef je naam door als je een uitnodiging wil ontvangen!

We sturen een uitnodiging voor deze bijeenkomst naar alle mobiliteitsvrijwilligers van de Oogvereniging. Wil je ook een uitnodiging ontvangen, stuur dan een mail met als onderwerp bijeenkomst digitale navigatie aan info@oogvereniging.nl. Wij zetten dan je naam en mailadres op de verzendlijst om de uitnodigingen te versturen.