Vragenlijst kennis blinde/slechtziende ouderen

Geplaatst op: 6 september 2022

Meer mensen in Nederland worden steeds ouder. We weten dat mensen vaak slechter gaan zien als zij ouder worden. Daarom is het van belang dat oudere mensen die slechtziend of blind worden en de mensen om hen heen voldoende ondersteuning krijgen. Daar is kennis voor nodig. Met de juiste kennis kunnen ouderen met een visuele beperking zelfstandig blijven functioneren in de samenleving.

Kennisagenda ouderen

Tegelijkertijd kunnen we niet al deze kennis in één keer ontwikkelen. Daarom werken we binnen Kennis Over Zien aan een kennisagenda ouderen. In een kennisagenda kiezen we over welke thema’s we komende jaren kennis willen ontwikkelen.

Over Kennis Over Zien

Kennis Over Zien is het samenwerkingsverband tussen Koninklijke Visio, Bartiméus, de Robert Coppes Stichting, de Oogvereniging en de Maculavereniging. Op de website van Kennis Over Zien is meer te lezen over de onderwerpen waar Kennis Over Zien zich mee bezighoud.

Vult u de vragenlijst in?

Bent u 60 jaar of ouder of kent u iemand die 60 jaar of ouder is? Help ons dan op weg en vul de vragenlijst in. De vragenlijst bestaat uit 5 vragen, het invullen duurt ongeveer 5 minuten. De lijst staat de hele maand september open. Hebt u vragen over de kennisagenda of wilt u reageren? Neem dan contact op met Jiska Riphagen, programmamanager Kennis Over Zien via jiskagietema@visio.org.