Wat ben je aan het doen? – Regiocoördinatoren Werk

Werk
Geplaatst op: 18 maart 2021

Wat doen jullie als regiocoördinator Werk?

Marije: “We organiseren online bijeenkomsten rond het thema werken met een visuele beperking.”

Jolanda: “Als regiocoördinator Werk zijn we ook het eerste aanspreekpunt voor werkgerelateerde vragen in de regio. Maar nu met corona ligt de nadruk op alles online.”

Wat voor online bijeenkomsten organiseren jullie?

Jolanda: “De bijeenkomsten zijn voor iedereen die belangstelling heeft voor werken met een visuele beperking. Mensen die zelf blind of slechtziend zijn maar ook professionals.”

Marije: “We organiseren webinars, met een gastspreker die informatie deelt, en werkcafés, waarin iemand zijn persoonlijke verhaal vertelt. Hoe is hij bij zijn baan terechtgekomen en wat komt hij tegen in zijn functie? Daarnaast zijn er de OPZOEK-bijeenkomsten waarbij mensen elkaar helpen bij het vinden van werk.”

Wat vinden jullie leuk aan dit vrijwilligerswerk?

Marije: “De online bijeenkomsten zijn heel erg divers. Door de bijeenkomsten hoor je allerlei verhalen. Zo weet je wat er speelt. Dat kun je weer meenemen in je netwerk.”

Jolanda: “Ja, het luisteren naar de verhalen, het vinden van de vragen en vervolgens bekijken wat we daarmee kunnen doen: zo zijn de online bijeenkomsten ontstaan. Wat we organiseren is echt gebaseerd op signalen die we binnenkrijgen.”

Bekijk de agenda van Oogvereniging Werk >>