Webinar: Andere kijk op toegankelijkheid openbare ruimtes

Webinars
Geplaatst op: 9 oktober 2023 een ontvangstbalie van een openbaar gebouw met gekleurde vlakken op de vloer die er naartoe lijkt te wijzen
portret foto steven dekker in overhemd

Steven Dekker neemt je mee in de wereld van het inclusief ontwerpen van openbare binnenruimtes

• Datum:  maandag 23 oktober 2023
  • Tijden: 14:00 tot 15:15 uur
  • Aanmelden: Meld je aan onderaan deze pagina.
  • Locatie: Online webinar via Microsoft Teams

Om deel te nemen aan de samenleving is de toegankelijkheid van openbare binnen- en buitenruimtes heel belangrijk. Onder andere op het werk, in het openbaar vervoer, bij het gemeentehuis, het ziekenhuis, in de winkelstraat of op andere plekken is het van belang dat mensen met een visuele beperking zelfstandig hun weg weten te vinden. Meld je aan voor dit webinar om meer te weten te komen over het inclusief inrichten van openbare binnenruimtes.

Steven Dekker, adviseur toegankelijkheid binnen Kennis Over Zien, deelt tijdens het webinar belangrijkste do’s en don’ts bij het inrichten van openbare binnenruimtes. Samen met Hanneke de Boer en Marcus Boerdijk, andere toegankelijkheidsexperts van Kennis Over Zien, schreef hij de flyer ‘Andere kijk op toegankelijkheid openbare ruimtes: Inclusief ontwerpen en inrichten voor mensen met een visuele beperking.

Voor wie is het?

Iedereen is welkom om kosteloos dit webinar te volgen. De inhoud is extra interessant voor mensen die in de eigen gemeente of provincie aan het lobbyen zijn voor een toegankelijke openbare ruimte, of van plan zijn om dit te gaan doen.

Meer informatie

Wil jij je alvast goed inlezen over dit onderwerp? Een gedeelte van de kennis die gedeeld gaat worden, staat online op de website van Kennis Over Zien. Je kunt dit alvast bestuderen. Ook vind je er de flyer die centraal staat in dit webinar.

Het aanpassen van openbare binnen- en buitenruimte lijkt misschien iets ingewikkelds. Niets is minder waar. Sterker nog, door aan de tekentafel al rekening te houden met specifieke elementen, zoals contrast, licht en structuur van materiaal, is een ruimte eenvoudig toegankelijk te maken voor iedereen.

Steven Dekker, Adviseur Toegankelijkheid Kennis Over Zien

De aanmelding is gesloten

Je kunt je niet meer inschrijven voor het webinar, omdat het reeds heeft plaatsgevonden. Wil je het webinar terugkijken? Geef je interesse door aan de Ooglijn via 030 – 2945444 of via ooglijn@oogvereniging.nl.

logo kennis over zien

Kennis Over Zien?

De ontwikkeling van de flyer ‘Andere kijk op toegankelijkheid openbare ruimtes’ is een samenwerking vanuit Kennis Over Zien. Onder de naam Kennis Over Zien werken Bartiméus, Koninklijke Visio, Robert Coppes Stichting, Oogvereniging en MaculaVereniging samen aan de ontwikkeling en verspreiding van kennis over visuele beperkingen.