Zin om te zeilen op het IJsselmeer?

Geplaatst op: 9 juni 2022

Net zoals vorige jaren, biedt Zeilen met Visie ook deze zomer een aantal zeildagen aan de Oogvereniging aan. Gezeild wordt met de Compaen, een brede en stabiele catamaran die daarom uitermate geschikt is voor het varen met mensen met een beperking.

Hoe verloopt een zeildag?

De thuishaven van de Compaen is Flevo Marina in Lelystad. Dat is het vertrek- en eindpunt. Een zeildag is in principe van 10.00 tot 16.00 uur. Als de wind het toelaat, legt de Compaen onder de middag onderweg aan wal aan en gaat u van boord.

U bent maximaal met twaalf passagiers, inclusief begeleiders. Daarnaast zijn er twee of drie schippers aan boord. U mag meehelpen met zeilen hijsen, sturen en navigeren, maar het is vooral een dag relaxen op het water. U moet zelf voor je lunch of drinken zorgen. Deelname is gratis.

Bereikbaarheid

Bij de Flevo Marina is voldoende (gratis) parkeerplaats. Het dichtstbijzijnde station is Lelystad. Het station is met de auto zo’n kwartiertje van de haven. U moet zelf voor vervoer zorgen. Voor wie met het openbaar vervoer komt, kan er gekeken worden of gezamenlijk vervoer van het station naar de haven geregeld kan worden.

Begeleiding en toegankelijkheid

Als u begeleiding nodig hebt, moet u daar zelf voor zorgen. Vanwege de karakteristieke kenmerken van de Compaan kunnen geleidehonden en rolstoelen helaas niet mee.

Data zeildagen

U kunt meevaren op de volgende zeildagen:

• vrijdag 9 september
  • zaterdag 10 september

Aanmelden

U kunt zich voor een van deze tochten aanmelden bij Geert De Breucker via geertdebreucker@hotmail.com of 06-1527 2269. Geef bij uw aanmelding uw naam en eventueel die van uw begeleider door, samen met het mobiele nummer en het mailadres van u en uw eventuele begeleider. Wanneer zich minimaal acht mensen hebben opgegeven, kan de zeildag doorgaan.