Naar de inhoud

Glaucoom Oogzorg
Utrecht

Zaterdag 26 oktober 2024

11:00 t/m 16:00 uur (inloop vanaf 10:15 uur)

Locatie

Eenhoorn Meeting Centre Amersfoort, Barchman Wuytierslaan 2, 3818 LH Amersfoort (vlakbij station Amersfoort Centraal)

Kosten

€15 (voor leden)

€20 (voor niet-leden)

Laat je inspireren en informeren in de Eenhoorn in Amersfoort

een zaal met publiek kijkt het podium in de eenhoorn in amersfoort

Programma

Onder leiding van dagvoorzitter Niels Crama, presentator én oogarts bij het Radboud UMC, presenteren we je het volgende programma tijdens deze Glaucoomdag:

10:15 – 11:00 uur: Ontvangst met koffie en thee
11:00 – 11:05 uur: Opening door dagvoorzitter Niels Crama
11:05 – 11:35 uur: Glaucoom vroeger en nu: de geschiedenis van ziekte en behandeling door Jan Geert Bollemeijer, oogarts Oogziekenhuis Rotterdam
11:35 – 12:05 uur: Nieuwe vormen van minimaal invasieve glaucoomoperaties door prof. Dr. Henny Beckers, oogarts MUMC Maastricht
12:05 – 12:35 uur: Paneldiscussie
12:35 – 13:35 uur: Lunch
13:35 – 14:05 uur: Celtherapie voor glaucoom: ontwikkelingen en uitdagingen door dr. Birke Benedikter, biomedicus MUMC Maastricht
14:05 – 14:35 uur: De beschikbaarheid van geneesmiddelen door Mendy Boersma, ziekenhuisapotheker Radboud UMC
14:35 – 15:00 uur: Oogdruppelen: moeilijker dan gedacht! Door Tinie van der Linden, oogverpleegkundige Oogziekenhuis Rotterdam
15:00 – 16:00 uur: Afsluiting van de dag met een gezellige borrel

Locatie en bereikbaarheid

De Glaucoomdag vindt plaats in de Eenhoorn in Amersfoort. De Eenhoorn ligt tegenover Amersfoort Centraal Station en is dus uitstekend bereikbaar met de trein. De Eenhoorn heeft een eigen parkeerterrein (betaald parkeren). Meer informatie over parkeren vind je op de website van de Eenhoorn.

Kosten

Als lid van de Oogvereniging betaal jij, en jouw eventuele begeleider, een gereduceerd tarief van €15,00 euro. Niet-leden van de Oogvereniging zijn ook van harte welkom en betalen €20,00 euro per persoon. Een begeleider betaalt altijd hetzelfde tarief als de persoon die zich aanmeldt.

Let op: de aanmelding is inmiddels gesloten.

Je kunt je helaas niet meer aanmelden voor de glaucoomdag. Heb je nog vragen? Neem gerust contact op met de Ooglijn via 030 – 29 45 444 of via ooglijn@oogvereniging.nl.

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen
  • Meedoen aan testteam of ervaringsdeskundigenpool