Oogdag Oogvereniging Overijssel

Aanvang

10:00 uur

Einde

17:15 uur (taxi’s bestellen om 17:15 uur)

Ontmoetingscentrum Wierden, Spoorstraat 7, 7641 BJ Wierden

Kosten

€10 (voor leden)

€15 (voor niet-leden)

aan een tafel kletsen drie vrouwen gezellig bij

Kom je ook naar onze Oogdag?

Let op: de aanmelding voor deze Oogdag is inmiddels gesloten.

• Andere leden van de Oogvereniging ontmoeten!
  • Informatiemarkt met standhouders
  • Interessante lezingen
  • Kom je ook? De aanmelding voor de Oogdag is inmiddels gesloten.

12 april ben je van harte welkom in Wierden voor de Oogdag van Oogvereniging Overijssel! Het belooft een gezellige dag te worden vol met interessante workshops, lezingen, gezelligheid, een informatiemarkt en een lekkere lunch. Zowel leden als niet-leden van de Oogvereniging zijn van harte welkom!

10:00: Aftrap met Andries Heidema (Commissaris van de Koning voor Overijssel)
10:45 – 11:30:
Lezingen, clinics en workshops (ronde 1)
11:45 – 12:30: Lezingen, clinics en workshop (ronde 2)
12:30 – 14:00:
Lunch (+ extra ronde Escaperoom en Djembéworkshop van 12:45 tot 13:30 uur, hier kun je je niet op voorhand voor aanmelden, vol = vol)
14:00 – 14:45: Lezingen, clinics en workshops (ronde 3)
15:00 – 15:45: Lezingen, clinics en workshops (ronde 4)
16:15 – 16:45: Optreden van klarinettist Andre Kerver
16:45 – 17:15: Afsluiting van de dag

Lezingen en workshops

Gedurende vier rondes kun je aansluiten bij allerlei interessante workshops en lezingen. Bekijk hier waar je uit kunt kiezen.

Stoelmassage

Tijdens de workshoprondes kun je ook een heerlijke stoelmassage krijgen. Het is een ontspannen massage van hoofd, nek, schouders en rug. Je kleding houdt je aan en je zit in een comfortabele stoel. Heerlijk!

De plekken hiervoor zijn zeer beperkt dus wees er snel bij. Buiten de workshoprondes om mag je ook altijd langslopen bij de stoelmasseurs om te vragen of er plaats vrij is.

Informatiemarkt

Tussen 10:30 uur en 15:00 uur zijn er diverse standhouders aanwezig. Zij vertellen je graag meer over hulpmiddelen, sporten met een visuele beperking, aangepaste spellen en tips over hoe een slim huis en multimedia je leven kan verreiken. Je kunt rustig de tijd nemen, in gesprek gaan en dingen uitproberen. De volgende standhouders zijn op de Oogdag aanwezig:

• Aangepaste spellen
  • Bartiméus
  • Elvea (hulpmiddelen)
  • Evenmens
  • Goalball
  • Komt het Zien! (live audiodescriptie bij voorstellingen)
  • Oog voor Multimedia / Slimhuis
  • Passend Lezen
  • Stoelmassages
  • Jongeren Oogcafé Zwolle
  • Showdown
  • Visio

Kosten

Als lid van de Oogvereniging betaal je 10,- euro voor het gehele programma. Ook als je nog geen lid bent ben je van harte welkom, je betaalt dan 15,- euro. Wat is er allemaal inbegrepen? Toegang tot de Oogdag, koffie/thee bij ontvangst, een lunchpakket en we sluiten af met een drankje. Alle consumpties die je verder wilt nuttigen kun je afrekenen aan de bar. Wil je geen gebruik maken van de lunch, geef dit dan aan tijdens je aanmelding. Je betaalt dan wel het reguliere bedrag.

Goodiebag

De eerste 100 bezoekers van deze Oogdag ontvangen bij binnenkomst een goed gevulde goodiebag. Hiervoor geldt op = op!

Begeleiding

Er zijn vrijwilligers aanwezig tijdens de Oogdag, maar zij kunnen geen 1-op-1-begeleiding verlenen. Wil je graag begeleiding, dan kun je het beste een begeleider meenemen. Begeleiders betalen hetzelfde bedrag als jijzelf. We vragen je om je begeleider apart aan te melden.

Bereikbaarheid

De locatie is goed bereikbaar met de trein, het ligt namelijk rechts van het station aan de overkant. Tijdens je aanmelding kun je aangeven of je opgehaald wilt worden vanaf station Wierden. Aan het begin van de dag kan dit tussen 09:00 en 09:45 en op de terugweg van 17:00 t/m 17:30 uur.

Met de auto kom je in Wierden via de A1, N35 en N36. Parkeren kan tegenover de locatie op de ruime, gratis parkeergelegenheid.

Toegankelijkheid

De locatie beschikt helaas niet over een lift, maar over een open, houten trap met een tussenlanding. In de ochtend zijn er workshops die goed toegankelijk zijn met een rolstoel, rollator of voor mensen die slecht ter been zijn. Dit is het ‘Vragenuurtje aan de optometrist’ in ronde 1 en ‘Levend verlies’ in ronde 2. Ook de informatiemarkt en de stoelmassage zijn gelegen op de begane grond en daardoor goed bereikbaar. Voor de overige workshops geldt dat u gebruik moet maken van de trap er om te komen.

Honden kunnen in de buurt worden uitgelaten.

Meer informatie

Onze collega’s van de Ooglijn beantwoorden graag je vragen. Neem contact op via 030 – 2945444 of via ooglijn@oogvereniging.nl.

Aanmelden?

De aanmelding is inmiddels helaas gesloten. Heb je vragen? Neem gerust contact op met de Ooglijn via 030 – 2945444 of via ooglijn@oogvereniging.nl. Voor vragen aan de organisatie van de Oogdag Overijssel, neem contact op met overijssel@oogvereniging.nl.