Hoe kleur jij het juiste vakje rood bij de verkiezingen?

Verkiezingen
Geplaatst op: 4 augustus 2023 iemand gebruikt stemmal

Langzaam is het besef ingedaald dat we weer naar de stembus mogen voor vervroegde Tweede Kamerverkiezingen. Deze belangrijke verkiezingen kunnen de toekomst van ons land bepalen. Daarom is het ontzettend belangrijk dat mensen met een oogaandoening ook hun stem laten horen. Als Oogvereniging zetten we ons in voor toegankelijke verkiezingen . Help jij mee door jouw ervaring te delen?

Toegankelijke stemlocatie of hulp?

Als je slechtziend of blind bent, komt er best nog wel wat bij kijken. Want hoe kleur jij het juiste rondje rood? Helaas is het op dit moment nog niet vanzelfsprekend dat mensen die slechtziend of blind zijn zelfstandig kunnen stemmen. Als er geen toegankelijke stemlocatie bij jou in de buurt is, kun je ervoor kiezen om hulp in te schakelen. Dan kan iemand jouw helpen in het stemhokje of je kunt iemand machtigen om jouw stem uit te brengen.

Deel jouw ervaring

Ga jij ook stemmen? Hoe heb jij dat bij vorige verkiezingen gedaan? In aanloop naar de aankomende verkiezingen zijn we op zoek naar jouw ervaring. Dat helpt ons bij de lobby voor toegankelijke verkiezingen. Help je mee? Vul dan onderstaande vragen in!

N.B. Lukt het invullen van de vragenlijst niet? Mail dan naar verkiezingen@oogvereniging.nl.

Vragenlijst toegankelijke verkiezingen