Help jij mee met de Dag van de Witte Stok?

Provincie Drenthe
Provincie Flevoland
Provincie Friesland
Provincie Gelderland
Provincie Groningen
Provincie Limburg
Provincie Noord-Brabant
Provincie Noord-Holland
Provincie Overijssel
Provincie Utrecht
Provincie Zeeland
Provincie Zuid-Holland
Geplaatst op: 20 maart 2023

Ben je ruimdenkend en houd je van aanpakken? Dan zijn we op zoek naar jou!

Dit jaar wil het projectteam de provincies vroegtijdig betrekken bij het organiseren van de Dag van de Witte Stok 2023. Daarom zijn we op zoek naar een regiocoördinator die korte lijntjes onderhoudt met het landelijke projectteam en de provincie. Door inzet van deze coördinator kunnen de regio’s en het projectteam elkaar goed op de hoogte houden en ondersteunen.

Thema 2023

Het thema van dit jaar is:

Op pad met de witte stok, geef ons de ruimte

Het idee is dat er aandacht wordt gevraagd om mensen met de witte stok de ruimte te geven die ze nodig hebben om zich te oriënteren onderweg. Het zou leuk zijn als elke provincie een bijdrage levert aan de Dag van de Witte Stok door middel van een actie en via de media aandacht vraagt voor de witte stok. Hierbij kun jij een belangrijke rol spelen.

Actie organiseren

Suggesties locaties/invulling thema:

• Drukke plekken (binnenstad of station)
  • Shared space (waar alle soorten verkeer gewoon door elkaar voortbewegen)
  • Elektrische voertuigen (steps, fiets, bus enz.)

Media-aandacht

Als je de media opzoekt, vergroot je de aandacht voor de witte stok en de Oogvereniging. Zou dat niet mooi zijn?  Het projectteam kan hierbij ondersteunen. Ideeën zijn natuurlijk altijd welkom.

Wat verwachten we van je?

• Als regiocoördinator Dag van de Witte Stok 2023 ben je het aanspreekpunt voor de organisator van een activiteit in de regio en de landelijke projectgroep. Tot midden november.
  • Je bent zoveel mogelijk aanwezig bij de maandelijkse, online overleggen om informatie uit te wisselen en ideeën met elkaar te bespreken.
  • Daarnaast help je vrijwilligers die een activiteit organiseren door advies te geven, bepaalde overstijgende zaken uit te zoeken, persberichten voor te bereiden in samenwerking met de landelijke projectgroep etc.

Wat bieden we je?

De landelijke projectgroep ondersteunt je waar mogelijk met het uitzoeken van de overstijgende zaken, geeft advies waar nodig en organiseert voor alle regiocoördinatoren maandelijks een online overlegmoment. Uiteraard is de projectgroep ook bereikbaar voor vragen en ideeën.

Interesse?

Lijkt het jou leuk om een bijdrage te leveren aan de Dag van de Witte Stok als regiocoördinator? Meld je dan voor 14 april aan bij de voorzitter van je regio.

Vragen?

Heb je nog vragen? Bel of mail dan met de voorzitter van je regio of met Ton van Weerdenburg, e-mail: ton.vanweerdenburg@oogvereniging.nl of telefoon: 030 – 2006 317 (projectleider landelijk projectteam).