Wat we doen

Ledencontact

Als je lid bent van de Oogvereniging kun je je gratis aansluiten bij ledengroepen. Je kiest zelf welke ledengroepen bij jou passen. Zo blijf je op de hoogte van nieuws en activiteiten die voor jou interessant zijn. Kijk waar jij je thuis voelt en sluit je aan!

Wat doen we nog meer?

Voorlichting geven op scholen, inzet van ervaringsdeskundigen bij onderzoeken, informatie en advies via de Ooglijn en ga zo maar door. Kijk hieronder wat de Oogvereniging nog meer voor je te bieden heeft.

Ooglijnmedewerker achter haar bureau met headset op

Stel je vraag aan de Ooglijn

Al je vragen over ogen, zien en niet (goed) zien, kun je stellen aan de Ooglijn. Onze collega’s zitten 5 dagen per week van 9.00 – 15.30 uur voor je klaar om je vragen per telefoon of mail te beantwoorden. Bij de Ooglijn kun je terecht voor informatie, advies en een luisterend oor. Daarnaast heeft de Ooglijn ook een Belteam voor als je wilt bellen met iemand met dezelfde oogaandoening als jij. Bel: 030 – 294 54 44 of mail ooglijn@oogvereniging.nl.

Bel de Ooglijn
Cover van OOG september 2022

Nieuwsbrieven en het magazine OOG

Iedere 2 a 3 weken brengen we een nieuwsbrief uit met het laatste nieuws. Leden hebben een streepje voor en krijgen nieuws dat speciaal voor hen is geselecteerd op basis van hun interesses. Ook krijgen leden 4x per jaar het magazine OOG of OOG-Glaucoom toegestuurd met de laatste inzichten en ervaringsverhalen. Als lid vind je het laatste nieuws en het magazine ook online op Mijn Oogvereniging.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Volle zaal met mensen met aan de wand een scherm met logo Oogcongres

Bijeenkomsten en webinars

Het hele jaar door worden er bijeenkomsten en webinars georganiseerd. Er zijn wandel- en fietstochten, excursies en natuurlijk oogcafés. Maar ook webinars en bijeenkomsten over medische ontwikkelingen, werk of zelfstandig reizen. Word lid en doe mee! Niet-leden kunnen onze webinars tegen betaling volgen. Kijk voor een actueel overzicht van alle activiteiten in onze agenda.

Ga naar de agenda
Twee sprekers van de Oogvereniging over ervaringsdeskundigen

Ervaringsdeskundigenpool

In het VN-verdrag Handicap staat dat mensen met een beperking vanaf het begin bij ontwikkelingen betrokken moeten worden. ‘Niets over ons, zonder ons!’ Vind je het belangrijk en leuk om mee te denken en je stem te laten horen? Doe dan mee aan de ervaringsdeskundigenpool. Heb je als als bedrijf of organisatie behoefte aan de inbreng van ervaringsdeskundigen? Neem dan ook contact met ons op.

Meedoen als ervaringsdeskundige
Twee sprekers van de Oogvereniging over ervaringsdeskundigen

Voorlichting en gastlessen

Onze leden komen graag naar scholen, bedrijven of organisaties om een gastles te geven of voorlichting te geven over het leven met een oogaandoening. Als je wilt kun je zelf ervaren hoe het is om te lopen met een donkere bril en een taststok. Voor leerlingen van de basisschool hebben we kleurplaten en braille-alfabetjes.

Voorlichting aanvragen

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen