Nieuwe ontwikkelingen reisassistentie bij NS
Geplaatst op: 22 december 2021Extra personeel
Dit heeft erin geresulteerd dat NS waar nodig, in aanvulling op de dienstverlening door de NS-servicemedewerkers, extra mensen inzet. Deze extra mensen zijn beschikbaar op de stations waar minder NS-personeel beschikbaar is. Dit doet NS totdat er nieuwe NS-medewerkers zijn geworven en opgeleid en NS Reisassistentie weer stabiel en betrouwbaar is.
Ondertussen houdt NS samen met Ieder(in), Oogvereniging, andere belangenorganisaties en het ministerie van IenW de vinger aan de pols. We monitoren samen de voortgang en eventuele incidenten worden direct uitgezocht en opgevolgd. Het lijkt erop dat de ingezette acties helpen: de afgelopen weken zijn er minder klachten binnengekomen.
Nieuwe stations met reisassistentie
Naast de maatregelen om de kwaliteit van reisassistentie verder te verhogen, blijft NS het aantal stations met reisassistentie de komende jaren uitbreiden. Per 12 december komen er weer 24 stations bij met reisassistentie:
- Alkmaar Noord (is eerder dit jaar gerealiseerd)
- Almere Oostvaarders
- Amsterdam Holendrecht
- Amsterdam Muiderpoort
- Arnemuiden
- Breukelen
- Bunnik
- Den Haag Laan van NOI
- Diemen Zuid
- Driehuis
- Hilversum Mediapark
- Houten Castellum
- Krommenie-Assendelft
- Nieuwerkerk aan den IJssel
- Nijmegen Lent
- Obdam
- Tilburg Universiteit
- Rotterdam Blaak
- Rotterdam Lombardijen
- Tiel Passewaaij
- Utrecht Overvecht
- Utrecht Terwijde
- Utrecht Vaartsche Rijn
- Vleuten
- Voorschoten
Meld uw ervaringen
Voor de Oogvereniging en voor NS is het van groot belang om zicht te houden op zaken die niet goed gaan rondom reisassistentie. Als u niet tevreden bent over de kwaliteit van uw reis met reisassistentie, helpt het echt om dat te melden bij de Ooglijn én bij NS Klantenservice.
Alle klachten over reisassistentie worden besproken met de betrokken afdelingen, en voor structurele problemen worden verbetermaatregelen ingezet.