Terugkijken webinar over hoge myopie

Bijziendheid
Geplaatst op: 5 december 2022 Gerlof du Bois Oogvereniging hoge myopie

Dinsdag 29 november organiseerde de patiëntengroep Oogvereniging Hoge Myopie een webinar over het verbeteren van de zorg bij hoge myopie. Samen met Monica Ravenstijn, arts-onderzoeker bij het Oogziekenhuis Rotterdam / Erasmus MC, werden de resultaten gepresenteerd van een tweetal onderzoeken.

Eén onderzoek is uitgevoerd door de Oogvereniging onder patiënten en hoe zij de zorg voor hoge myopie ervaren en waar ze mogelijkheden voor verbetering zien. Het tweede onderzoek is uitgevoerd onder leiding van Monica Ravenstijn en betreft een onderzoek onder Nederlandse oogartsen en de zorg die ze bieden aan patiënten met (hoge) myopie. Vervolgens werden de gezamenlijke ambities gepresenteerd waar patiëntenvereniging en artsen samen gaan optrekken. Het webinar werd afgesloten met een update van het lopende onderzoek naar volwassenen met hoge myopie zoals dat wordt uitgevoerd door Monica Ravenstijn.

We zijn erg blij met de gezamenlijke initiatieven! Het webinar is via deze link terug te kijken:

Webinar terugkijken

Vragen over de inhoud van het webinar kunnen gestuurd worden naar hogemyopie@oogvereniging.nl.

Patiëntengroep

Sluit je aan bij Oogvereniging hoge myopie voor informatie en contact

Oogvereniging hoge myopie