Vacature Communicatiemedewerker

Vacatures
Geplaatst op: 15 februari 2023 Handen die typen op een laptop met een kop thee ernaast.

Ben jij op zoek naar…

Een functie vol inspirerende communicatie-uitdagingen? Waarin je echt wat kan betekenen voor anderen in de maatschappij? En ben je niet bang om de handen uit de mouwen te steken in een warme, informele organisatie?

Dan heten we je graag welkom bij de Oogvereniging! Wij zijn er om mensen met een oogaandoening kansen te bieden. Dat doen wij door ervoor te zorgen dat ze de beste oogzorg krijgen en helemaal mee kunnen doen in de maatschappij.

Het delen van betrouwbare informatie en het geven van voorlichting is een van de belangrijke taken van de Oogvereniging. Dit doen wij onder andere via de website, magazines, nieuwsbrieven, webinars, podcasts, bijeenkomsten en campagnes.

Daarnaast werken wij samen met andere relevante organisaties in het consortium Kennis Over Zien. Het doel van Kennis Over Zien is dat blinde en slechtziende mensen mee kunnen doen in de maatschappij. De kennis die we hierbij opdoen stellen we beschikbaar voor iedereen.

Om ons bij deze uitdagingen te helpen zoeken we een communicatiemedewerker.

Wat ga je doen?

Samen met de andere communicatiecollega’s ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de communicatiestrategie van de Oogvereniging en krijg je een rol in Kennis Over Zien. Jouw belangrijkste taken zijn:

• Meedenken over onderwerpen om over te communiceren en deze uitwerken tot artikel, beeld, video en/of audio
  • Opmaken en versturen van digitale nieuwsbrieven
  • Plaatsen van verhalen en berichten op social media
  • Webredactie, zoals het plaatsen van nieuwsberichten en helpen bij het up-to-date houden van de content
  • Video’s maken en verspreiden
  • Organiseren van webinars en events voor Kennis Over Zien
  • Ondersteuning van collega’s bij communicatie voor projecten, events en beurzen
  • Bewaken van communicatie-uitingen op algehele kwaliteit en huisstijl

Wie zoeken wij?

• Je hebt een afgeronde opleiding (minimaal HBO-niveau) op het vlak van communicatie en 3 jaar relevante werkervaring
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend, zowel schriftelijk als mondeling
  • Je bent in staat om nauwkeurig en onder tijdsdruk te werken
  • Je bent een teamspeler
  • Je staat voor onze kernwaarden: deskundig, optimistisch, onafhankelijk en samenwerken
  • Je hebt ervaring om te communiceren met verschillende doelgroepen
  • Je hebt affiniteit met mensen met een oogaandoening
  • Ervaring met videobewerking en WordPress is een pre
  • Medische kennis over oogaandoeningen is een pre

Wat bieden wij jou?

Wij bieden jou een boeiende functie voor 36 uur in een dynamische omgeving met een informele werksfeer. Je werkt nauw samen met collega’s en vrijwilligers van de Oogvereniging. Meer informatie over de Oogvereniging is te vinden op oogvereniging.nl/over-ons.

Ons kantoor bevindt zich in Utrecht. Het is mogelijk om deels thuis te werken. Het gaat in eerste instantie om een tijdelijk dienstverband voor een jaar met de mogelijkheid tot verlenging. Salariëring volgens salarisschaal 9 van de CAO Sociaal Werk. Daarnaast hebben we aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals loopbaanbudget, vakantiegeld en eindejaarsuitkering.

Interesse?

Ben jij de communicatiemedewerker die we zoeken? Mail dan je motivatiebrief met CV naar info@oogvereniging.nl o.v.v. Vacature Communicatiemedewerker t.a.v. Luuk-Jan Boon, directeur van de Oogvereniging.

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Marinda Hammann, communicatiemanager: 030-2006306.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.