Europese normen assistentiehonden

Vrouw knuffelt met haar geleidehond

Augustus 2022

In de Internationale Week van de Assistentiehond is een mooi nieuwsbericht geschreven om onze Normcommissie Assistentiehonden onder de aandacht te brengen. Yvonne Wiersma (Oogvereniging) en Sidney Tetelepta (St. GA) hebben hieraan meegewerkt. Lees het nieuwsbericht op de nieuwspagina van de NEN-website:
Assistentiehond krijgt erkenning door Europese normering (nen.nl)

Februari 2021

Update CEN 452 werkgroepen: De ontwikkelingen en vraagstukken om tot een normering te komen zijn beschreven in een verslag, met een persoonlijk tintje. Lees dit op de website van de Oogvereniging.

Augustus 2020

De Oogvereniging heeft een interview geplaatst op de website voor de Week van de Assistentiehond. De vragen zijn gesteld aan 2 leden van de WOENA. Lees hun verhaal via deze link.

Mei 2019

Op de Facebook-pagina Geleidehondgebruikers vind je het verslag van de vijfdaagse Europese vergadering in Delft. Daar staat de impressie van Yvonne Wiersma, inclusief de foto’s die samen een indruk geven van de voortgang in de CEN452 werkgroepen.

Enquete 2018/2019

De enquête is onder de gebruikers uitgezet om veel informatie te verzamelen voor het Europese normeringsproces. Veel gebruikers hebben hun antwoorden ingevuld en hun mening gegeven..
Het rapport van de vragenlijst kun je opvragen via geleidehondgebruikers@oogvereniging.nl.

De Ooglijn

Zit je met een vraag?

De medewerkers van de Ooglijn staan elke werkdag van 09:00 tot 15:30 voor je klaar.

Of stel je vraag via:

Oogvereniging Geleidehondgebruikers

Sluit je aan bij Oogvereniging Geleidehondgebruikers voor informatie, ervaringen en contact

Oogvereniging Geleidehondgebruikers