Oogvereniging Geleidehondgebruikers

Oogvereniging Geleidehondgebruikers is er voor iedereen die werkt met een geleidehond. En ook voor iedereen die overweegt er een aan te vragen. Wij geven informatie, doen aan belangenbehartiging en organiseren leuke en leerzame activiteiten.

Lees meer over de volgende onderwerpen:

Belangenbehartiging

Lia de Ruyter en Carolien Danckaerts (coördinatoren) en een aantal andere leden zijn actief in de belangenbehartiging. We zetten ons ervoor in om eventuele vooroordelen en onjuiste opvattingen over geleidehonden weg te nemen. Dit doen wij door:

• Het adviseren van organisaties en opleiders over het werk van de geleidehond in de praktijk.
  • Het adviseren over de toegankelijkheid van openbare ruimten voor geleidehonden.
  • Overleggen met revalidatiecentra, geleidehondenscholen en internationaal met de European Guide Dogs Federation (EGDF).

Activiteiten

We organiseren activiteiten zoals wandelingen, praktijkdagen, lezingen en jaarlijks een trainingsweekend. Dit weekend is al jaren een uitstekende mix van werken en plezier.

Doe mee

Wil je ook een bijdrage leveren of mis je een onderwerp? Stuur jouw idee naar onderstaand emailadres en vermeld: ledenpagina.

E-mailadres: geleidehondgebruikers@oogvereniging.nl

Facebook: facebook.com/geleidehondgebruikers