Volop media-aandacht rondom Dag van de Witte Stok

Voor vrijwilligers
Voorlichting
Geplaatst op: 19 oktober 2023 een man met een simulatiebril en een taststok ervaart hoe het is om slechtziend te zijn

Afgelopen zondag was de Internationale Dag van de Witte Stok. Onze leden en vrijwilligers zijn massaal naar buiten gegaan om aandacht te vragen voor gebruikers van de witte stok. Dit met als boodschap: geef ons de ruimte! Bijvoorbeeld door de geleidelijn vrij te houden en blinde en slechtziende mensen de ruimte te geven om over de stoep te bewegen. Zowel in de landelijke als regionale media is aandacht besteedt aan deze speciale dag. Op deze pagina vind je een greep uit de nieuwsberichten.

Ook zijn er verslagen van activiteiten georganiseerd vanuit de Oogvereniging. Zo kregen buschauffers van Breng een les in toegankelijkheid en ging men in Harlingen geblinddoekt wandelen met mensen uit de lokale politiek.