Anderstaligen met een oogaandoening

De Oogvereniging vindt dat alle mensen met een oogaandoening toegang moeten hebben tot goede oogzorg en kunnen meedoen in de samenleving, dus ook vluchtelingen en migranten. Op deze pagina vind je tal van informatie om je op weg te helpen.

Informatie en belangbehartiging

Ben je nieuw in Nederland en heb je een oogaandoening? Of werk je met migranten met een oogaandoening? Van 2022 tot en met 2024 heeft de Oogvereniging, in de vorm van het Steunpunt Migranten, informatie verzameld en organisaties aangespoord om migranten met een oogaandoening goed te ondersteunen. De situatie voor migranten met een oogaandoening is hiermee sterk verbeterd, maar er valt nog winst te behalen.

De Ooglijn

Zit je met een vraag?

De medewerkers van de Ooglijn staan elke werkdag van 09:00 tot 15:30 voor je klaar.

Of via mail: